Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1532 ggr
[Hamstrahamstrar]
1/8/16, 2:37 PM

Starta uppfödning i Skåne

Jag är ny här på dvärghamster.ifokus eller ja jag har varit aktiv för flera år sedan.  Jag har ganska mycket erfarenhet av dvärghamstrar då jag har haft flera stycken innan. Drömmen om uppfödning i mycket liten skala (hobbyskala) har alltid funnits där. Men med föräldrar som stoppar kunde jag glömma det igen.  Nu efter flera år har jag köpt mig en egen lägenhet så nu tänkte jag införskaffa mig dvärgisar igen. Jag vet vilket ansvar det innebär, jag har ekonomi och tid till det. Tanken är att ta en eller två kullar på honan och spara om det dyker upp någon extra fin i kullen och kanske ta en kull på dottern. Givetvis då med en annan pappa. Jag vill göra detta dels för att det inte finns uppfödare av dvärgisar i nedre delen av skåne och för att man lär sig mycket samt för att jag vill regga dessa i SHF. Har läst en del om genetik vad man får para osv, vilka färger färganlag och teckningar så jag är kunnig inom området.  Jag har inte köpt in dvärgisar än så funderar lite på raser och färger. Vintervit och campell är av intresse. Ska kolla på Campell imorgon då min kompis har haft lite hobbyuppfödning, dock utan stamtavla men hennes campells är otroligt fina och har ett underbart temperament, hon har inte köpt i djuraffär utan från privatpersoner och på någon utställning. 

Hoppas att ni tar er tid att läsa, komma med eventuella tips osv.

Ha en trevlig helg! :)

Annons:
Liten boll
1/11/16, 2:04 PM
#1

Var i nedre delen av skåne?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Cireea
1/11/16, 3:26 PM
#2

Lycka till! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Hamstrahamstrar]
1/11/16, 6:23 PM
#3

Helsingborg :) Tack :)

Frosstis
1/11/16, 8:34 PM
#4

Lycka till, drömmen är delad :) Har själv föräldrar som stoppar mig, annars hade drömmen gått i uppfyllelse för 3 år sedan. Längtar till jag själv skaffat egen lgh ❤️ Min plan är att föda upp campbells :)

[Hamstrahamstrar]
1/13/16, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det blev denna söta som fick följa med hem :)

Tigerlanden
1/22/16, 12:29 PM
#6

Vilken fin, jag älskar den där färgen…😂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Annons:
Frosstis
1/22/16, 4:46 PM
#7

Vad ska du para med för hane och färg? :)

Liten boll
1/22/16, 7:43 PM
#8

Underbar färg, mandarin?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

missan´s
1/23/16, 3:41 PM
#9

Hon är så fin <3 Lycka till med uppfödningen :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Hamstrahamstrar]
1/24/16, 12:20 PM
#10

# jag har inte hittat hane än, men letar efter en i färgen sapphire :) #8 åh tack, ja mandarin agouti :) #9 tack så jättemycket, hon är jättemysig ! Hoppas jag hittar en hanne med samma temperament

RoxannaS
1/25/16, 2:13 PM
#11

Antar att de blev vintervit då? 🙂

så vitt jag minns har väl inte campbell den färgen? (Rätta mig om jag har fel)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Hamstrahamstrar]
1/25/16, 3:45 PM
#12

Precis! En vintervit 😘

RoxannaS
1/25/16, 5:13 PM
#13

Okej =) mysigt! 

Själv försöker jag kidnappa en kines av Flingans uppfödning hihi 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Hamstrahamstrar]
1/26/16, 1:14 PM
#14

Så mysigt! Letar som en tok efter en hanne till Yellow men verkar inte finnas några i Skåne :(

RoxannaS
1/26/16, 7:17 PM
#15

Kolla runt i övriga Sverige. Brukar gå att lösa transport för de mesta :) (välkommen in till min sajt djurtransport ;) )


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Hamstrahamstrar]
1/26/16, 8:41 PM
#16

Åh tack :D

kitte94
1/31/16, 11:25 PM
#17

rena vintervita finns bara i agouti och sapphire och med teckningen pearl.  Mandarin klassas som hybrid.

[Hamstrahamstrar]
2/1/16, 12:21 AM
#18

Tack för du upplyste mig. För visste inte alls detta (skämt åsido) Till övriga har ni inget bra att skriva skriv inget alls // ts

Upp till toppen
Annons: