Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 848 ggr
gnagarn123
12/20/15, 11:36 AM

Parning

Jag har två dvärghamstrar hanar, jag köpte dem av en kille för några månader sedan och jag skulle så himla gjärna vilja avla! Dem är köpta i djuraffär, om jag köper en hona i djuräffären går de bra att para en av då? :)

Annons:
RoxannaS
12/20/15, 11:41 AM
#1

Rekommenderar inte att avla på djur från djuraffär då man inte vet något om bakgrunden på dem. Inget om sjukdomar osv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
gnagarn123
12/20/15, 11:47 AM
#2

om man har kollat upp så dem är helt friska?

thea_thea
12/20/15, 11:48 AM
#3

Det går säkert bra, men bättre att inte göra det🙂

Vilken art är dina hanar?

gnagarn123
12/20/15, 12:04 PM
#4

sibirisk :)

thea_thea
12/20/15, 12:11 PM
#5

#4 Då ska du inte para😛

hansterspyro
12/20/15, 12:20 PM
#6

Det finns ingenting som heter sibirsk dvärghamster. Det är bara ett namn djuraffärer har kommit på. Dina hamstrar är då antagligen hybrider alltså en blandning mellan dom två arterna  rysk vintervit dvärghamster och campbell dvärghamster. Och blandraser bör man inte avla på då det kan uppkomma defekter och problem hos ungarna. Så jag rekommenderar inte att du ska avla på dom hamstrarna.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Annons:
wildalia
12/20/15, 11:45 PM
#7

#6 vilka defekter kan uppkomma då ? Och vilka problem tänker du på !

Bellie
12/22/15, 11:58 PM
#8

Jag gjorde misstaget att avla på djuraffärsdjur, dom är helt friska och ungarna blev hur fina som helst. Men jag ångrar att jag gjorde det. Inget gick fel eller så men man vet inte vad som ligger bakom dom.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[dvärgkaniner]1
12/23/15, 1:11 AM
#9

Djuraffärer köper ju ofta in sina hamstrar och andra djur ifrån grossist uppfödare. Man vet aldrig vad som ligger bakom djuraffärsdjur. Jag har en gång varit oss en grossist uppfödare för länge sen, det var jättemånga hamstrar i en liten bur och guldhamstrarna bodde tillsammans och vissa av dem hade sår på sig. Inte roliga burar för hamstrarna 😕

Jag rekommenderar att inte avla på djuraffärs djur, bättre att köpa ifrån uppfödare och sen börja avla 👍 Det kan också vara bra att läsa mycket om hamstrar innan man börjar avla och varför tar jag den här kullen? 🙂

Upp till toppen
Annons: