Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1840 ggr
SaraMJ
12/15/15, 12:15 AM

Campbell systrar

Ja köpte 2 campbell dvärghamstrar som är systrar för 2 dagar sedan, som är ca 9 veckor gamla. dom har en gigantsik bur och varsin av allt (matskål,hus m.m) men dom har börjat bråka efter bara 2 dagar även fast dom levt med varandra innan. Vad ska jag göra?

Annons:
Liten boll
12/15/15, 10:43 AM
#1

Hur bråkar dom? Är det rang som fastställes eller är det bråk om saker/mat? Någon som e skadad?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

SaraMJ
12/15/15, 12:15 PM
#2

Dom skriker och jagar varandra, dvs den mer dominanta hamstern jagar den andra har jag märkt. Dom har ibland sovit med varandra även fast de finns 2 hus fast bråkat där också. Det går fram och tillbaka, just nu är ingen skadad. Är de normalt att dom gör så eller ska jag sära på dom ?

SaraMJ
12/15/15, 9:26 PM
#3

Den ena som verkar undergiven har ett ytligt sår nu på ryggen, är detta bara om rang eller måste jag sära på dom? jag pratade med djuraffären som sålde mig dvärghamstrarna men dom försökte bara sälja på mig massa grejer som är helt orelevant.

wildalia
12/16/15, 11:15 PM
#4

Det är aldrig roligt när dom bråkar. Är dom äkta campbells, vet du säkert om det är det. De är kanske hybrider och blandade med vintervit/campbell. Det är sällan äkta campbell i zooaffärer. Ofta går inte dessa hybrider ihop. Det är väldigt tråkigt. De äkta rasrena brukar fungera bättre i hop. Har man köpt dom från en uppfödare så har dom bättre koll på vilka det är som skall bo ihop. Alla kommer inte övrens tyvärr. Jag har en hybrid hemma, köpt från zoaffär. Hon är jätte go och jag tycker mkt om henne, men hon går inte ihop med någon annan. Hon måste bo ensam. Sedan har jag 2 campbellhonor som bor ihop. De är runt 6-7 månader. De kan kivas i mellanåt men de slåss aldrig. Det är när de börjar skada varandra och blir sår som de oftast inte går längre att ha ihop dom. Det är väldigt tråkigt. Du får hålla koll på dom och ev sära på dom. Sätt ngt galler imellan dom så ser du vad de gör. Honor kan oxå kivas när de brunstar och det gör dom var 4-5 dag. Håll koll på dom så de inte börjar slåss på allvar, då kan det bli svåra skador.

Liten boll
12/17/15, 1:47 PM
#5

Eftersom ena är skadad så hade jag delat på dom, för att undvika att det blir värre skador eller dödsfall.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Bellie
12/25/15, 7:53 PM
#6

Min ena dvärghamster blev skadad av sin "rumskompis" och fick flytta till en egen bur, hon hämtade sig efter några veckor men jag vill inte sätta i hop dom igen.

Dela på dom, det är nog bäst så.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Upp till toppen
Annons: