Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 762 ggr
[candy_suki]
2015-11-23 21:57

Förstår honom inte...

Jag förstår min hamster inte…ha haft honom väldigt länge nu, 7 månad typ. När han är i buren ser det ut som om han är taggade att komma ut så jag släpper ut honom i lekhage. När han kommer ut springer han direkt till gömställe. Han sticker sin huvudet ut men in igen. Ni vet när man kommer från långt håll och börja närma dig mot buren och hamstern springer och gömmer sig? Så här bete han sig exakt varje gång han är utsläppt.. Den här är inte normal, han bete sig inte så förr. Jag hade lagt en video på min gamla inlägg och där verkade han var taggad, han ville bara ut från själva hagen men han var inte rädd eller någonting…nu är han det…

Annons:
thenameless
2015-11-23 22:04
#1

Förmodligen har något skrämt och/eller skadat honomden. När den var utanför buren som lett till att han nu aktar sig och gömmer sig för faror? Men det är ett naturligt beteende för råttor och möss

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[candy_suki]
2015-11-23 22:10
#2

#1 Mamma hade skrämt honom när jag lade honom i en annan låda för att tämja honom. Hon kom och ville att han skulle lukta på henne (han satt på min hand) så han sträckte på sig på att lukta på mammas fingret. Han bet försiktig, mamma blev rädd och nästan "slängde" honom ner i lådan att han slog sig. Men den här skedde inuti lådan, kan det vara en av orsaker att han är rädd?? Ifall det är så, hur kan jag göra?? :/

BaltizSimbaLukas
2015-11-24 19:25
#3

#2 Försök locka ut honom med hans favvogodis och försök få honom att fatta att det inte är farligt. Antagligen är det så att detta bara fortsätter några dagar, sedan blir han som vanligt igen.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

[candy_suki]
2015-11-24 21:51
#4

#3 Har försökt göra det idag, han stannar kvar ute och äter klar maten, ibland bli han rädd och springer direkt tillbaka, ibland är han kvar och är lite nyfiken

BaltizSimbaLukas
2015-11-25 08:13
#5

Bra! Då kommer det nog gå över👍

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

thenameless
2015-11-25 08:34
#6

#2 Det är garanterat orsaken till det hela. Men som et föreslagits så kan du tämja den igen med lite godis och visa att inte alla är farliga . Din mamma behöver kanske komma över sin musfobi?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
[candy_suki]
2015-11-26 07:05
#7

#5 Va bra! Igår la jag honom i en annan lådan istället så verka han vara inte rädd alls och då började jag med maten i handflat, kom upp direkt och åt maten. #6 Aa, då vet jag :) Ska tämja den igen. Mamma har inte direkt musobi utan hon bara reagerade när han bet för hon trodde att det skulle göra ont.

thenameless
2015-11-26 10:02
#8

Okej, lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: