Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 417 ggr
[HammyPaws]
11/22/15, 11:36 AM

Para ihop roborovskis

Förlåt för att det blir många trådar från mig men jag vill inte att den här frågan ska försvinna i min "bråkande roborovski" tråd så jag gör en ny. Det är ju ett annat ämne också så jag hoppas att det är okej.

Jo, mina två roborovski-töser började ju bråka för tre dagar sedan och bor nu mera för sig själva. Hedvig var på Luna och jagade henne och bet henne i bak på rumpan så hon började blöda. När jag sedan försökte para ihop dem när de lugnat ner sig var hon fortfarande aggressiv, jag tror att hon hade dödat henne om jag inte angripit. Stackars Luna. 

Hedvig verkar trivas väldigt bra med att vara själv - hon har aldrig varit så här aktiv. Hon är vaken nu mitt på dagen och gräver och grejar och fixar och donar. Så jag tror hon ska få vara själv. 

Luna däremot verkar nedstämd. Hon sover mer, springer inte lika mycket i hjulet m.m. Men hur ska jag para ihop henne med en/två kompisar? Tänk om det blir samma igen, och så sitter jag med tre olika burar?

Det svåra är också att de är ute till försäljning (Hedvig har hittat ett hem dock, så det är bara Luna nu), så jag vill ju egentligen inte ha in mer hamstrar för då måste jag ju sälja fler - men om de bara lyckas bo i samma bur går det ju bra. Men TÄNK om det blir samma igen…?

Hur hade ni gjort? Jag är villig att prova men vågar man prova med djuraffärs-roborovskis? De uppfödare jag har lyckats hitta bor liksom 3 h bort - det blir 6 h totalt och det är lite mycket för mig som inte har körkort och måste förlita sig på min kille. Det vore så surt också om det inte fungerade.

Finns det någon som bor någorlunda i närheten av Skövde? Finns det ingen i Göteborg eller Jönköping eller liknande?

Annons:
wildalia
11/23/15, 2:32 PM
#1

Det finns en uppfödare i Trollhättan. Goldens. Gå in och sök på facebook efter Goldens.

[HammyPaws]
11/23/15, 4:23 PM
#2

Hittade faktiskt henne igår! :)) Tack så mycket.

Frosstis
11/23/15, 5:05 PM
#3

Jag tycker så himla synd om dig och vill verkligen att du ska få sålt Luna (?) med kompisar, önskar jättegärna att jag kunde tagit henne men det går inte..önskar dig all lycka🌺

[HammyPaws]
11/24/15, 11:13 AM
#4

Tack snälla! Förhoppningsvis blir det bra… <3

Upp till toppen
Annons: