Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1003 ggr
Celviin
2015-11-04 22:53

Berätta om era hamstrar?

Vad heter dem? Vad är de för ras? Hur många har ni? Deras personligheter? Kön? Osv.. Intressant att höra :) Jag har två vintervita hannar, Celvin och Alvin. Jag har hittills inte hunnit lära känna dem, Celvin kom till mig igår och jag hämtade Alvin idag - de är bröder. Förresten, berätta gärna om hur era dagar ser ut för era hamstrar - när de går upp, lektider osv osv. :)

Annons:
Stoodyear
2015-11-05 12:57
#1

Jag har 4 stycken vintervita små tussar, dom bor i en avdelad detolfbur. Märta är sapphire pearl och jättemysig, hon älskar att komma ut och klättrar alltid upp längs hela armen när man stoppar ner handen. Hon är så snäll, jättemysig och lite tjock😝 Helt klart min favorit! Chillivippen är agouti mandarin och en lite blyg kille men som mer och mer börjar bli social! Han var väldigt rädd i början. Han älskar mat! Och att springa i hjulet! Curt är sapphire pearl, och Märtas bror! Curtan hatar att vara i buren, det spelar ingen roll hur mycket? man försöker aktivera och inreda för han vill bara ut. Han är en rymmarkung och har säkert tagit sig ut iaf 4-5ggr. Han är väldigt social så brukar komma när man ropar:) Rut är nyast och en agouti, hon är ettrig, tuff och bestämd. Haft problem med att hon bits men det blir bättre och bättre, hon till skillnad från Curt älskar sin bur. Hon älskar också att gräva och leta mat i spånet! Mina hamstrar är ute nästan jämt, men inte samtidigt. Oftast får dom gå ut på kvällen och så springer de i vardagsrummet under natten och när jag går upp på morgonen innan jobbet brukar jag ropa så kommer dem och vill ha mat och får gå ner i buren igen. På kvällarna brukar dom sitta i soffan och kolla film med mig:) mina ä vakna på morgonen innan jag går till jobbet, och får då ofta lite mat, typ lite sallad eller broccoli. Och vaknar igen framåt 18-19 på kvällen och får då komma ut och springa :)

Celviin
2015-11-05 13:57
#2

#1 åh vad härligt det låter! vad bra dina hamstrar har det 🙂 typ goals att kunna ha dem lösa under natten, och att de sen kommer när du ropar på dem! Mina grabbar är hittills inte så tama, handen är fortfarande lite otäck men Alvin tycker vissa stunder det är mysigt att bli struken! - har dock en lång väg att gå ;) 

Hur länge har du haft dina hamstrar?:)

Stoodyear
2015-11-05 16:13
#3

Jag hade tur när jag köpte mina, dom har väldigt bra temperament:) haft dom i ca 3 månader nu!

Dvärgvädur
2015-11-06 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hur många: Två små skitar för tillfället, båda bor själva och är av olika kön. 

Namn: Hanen (1,5 år) heter Pumbaa och honan som är knappt ett år heter Bounty.

Ras: Ena är en hybrid av färgen sapphire. Min hona är också en hybrid egentligen, men jag brukar välja att kalla henne campbells då hon har alla sådana drag och är av färgen black. Hon är lite för många vita tecken på "fel" ställen så hon skulle inte vara en godkänd black.   

Deras personligheter: Pumbaa är ganska slug av sig, väldigt revirtagande och tycker inte om att sitta i handen för länge. Han var rätt dryg mot sina bröder innan när han bodde med dem, därför bor han ensam. Dock är han hur go som helst och hemskt söt haha! 

Bounty är lite mer social av sig, egentligen skulle hon nog ha bott med en syster men vågar inte riktigt sätta ihop henne med någon ny. Hon är aktiv som sjutton och skulle sprungit mil varje natt så som hon springer om nätterna hahha

Dagsschema: Har inget direkt "schema", men båda brukar få springa lite mer än en halvtimma varje kväll i deras lekhage och vaknar väl helt runt 22-23 någonstans. Annars brukar de titta ut lite då och då innan dess. 

Här är lite bilder på luddtussarna 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Celviin
2015-11-06 19:48
#5

#4 vilka sötnosar! ☺️:)

Upp till toppen
Annons: