Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 623 ggr
Chiquita_animal
10/6/15, 4:48 PM

Sjuk hamster

Min hamster Sixten eller köttbullen, han kallades det för han var så tjock och gosig. Men nu under de senaste veckorna har han blivit väldigt smal och nu mår han inte bra. Han är vinglig och "trött" och hans ena öga är svullet. (Har varit borta och någon jag kände kollade till honom och gav han mat och vatten, vi tror detta hände inom fredag och måndag) Han är dock två år och jag vet att dem inte lever så länge, är han bara sjuk eller är det hans slut? Min mamma sa att det inte fanns så mycket att göra och vänta för att se hur det går nästa dag. Det är inte bättre idag och jag gav han mat men han ville inte äta så jag tugga det åt honom och då ville han ha det. Jag gav han också vatten på fingret och då drack han. Men han vill inte ha mycket.. När jag först upptäckte så pep han när jag rörde honom, men inte senare. Han vill inte ligga i sitt bo utan han använder sina krafter att lägga sig utanför vid en hörna där han kurar ihop sig till en boll eller ligger ner. Vi ringde veterinären och dem sa att det inte var säkert att en undersökning skulle hjälpa eftersom det kanske är tid för honom.. Det kostade 550kr + extra för undersökning och jag vet inte vad jag ska göra. Är det bäst att låta honom vara om han är påväg att dö… Eller hålla om honom och klappa han? Ska han få bli nedsövd eller bara vänta tills han somnar in? Han piper inte när man rör honom, han är helt lugn. Han är mitt första husdjur och jag är jätteledsen, jag vet att hamstrar inte lever länge men jag var inte beredd på att det skulle bli såhär. Jag vill inte att han ska lida, jag älskar honom och vill hans bästa. Snälla, hjälp.


Annons:
Aleya
10/6/15, 5:03 PM
#1

Han låter inte kry. Hade avlivat han faktiskt. Låter som att han har ont om du säger att han piper när man rör han

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bill&Bull
10/6/15, 5:05 PM
#2

När jag läser inlägget så spontant låter det som att slutet är nära.. Det finns inte så mycket man kan göra då mer än att se till att hamstern har det bekvämt. Förstår att det är jobbigt för dig och att du tycker om din hamster mycket.

||My Love For Animals Is Immortal||

Chiquita_animal
10/6/15, 5:21 PM
#3

#1 han piper inte när jag rör honom det var bara första gången när jag kom hem, och när du menar avliva hur skulle man göra då? Hos veterinären så han kan somna in? #2 Han har nytt spån, mat och vatten. Jag la också extra bäddningen som han kunde ligga på men det ville han inte ha, han flyttade sig bara sakta.


Aleya
10/6/15, 5:25 PM
#4

#3 ja jag menar det. Bättre det än att han ska ligga hemma och plågas. Så ta han till veterinären. Det är humanast.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: