Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 618 ggr
Tanjis
9/20/15, 7:41 PM

Tipsbomba om dvärghamster tack :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag kom underfund med att jag inte är någon reptilmänniska… Så idag sålde jag min orm och köpte min allra första hamster Pikatcho som han kommer heta. Jag har tidigare haft möss kanin och chinchillor och alla har varit vänliga. Jag har läst om hamstrar men tips från verkliga människor ger så mycket mer. 

Pikatcho är 10 veckor gammal och fick komma hem till oss i dag, han var extremt handtam på bra zoo. Nu kommer han få vänja sig med sitt jätte terrarie som min orm bodde i (har städat ur det ordentligt) han har just nu ganska få grejer för att det inte ska bli allt för mycket nytt att ta in, ska låta honom vara i två tre dagar nu men oj vad svårt det är :D. 

Nu vill jag ha tips från er hur jag ska bekanta mig med Pikatcho, hur ska jag ta första i vår vänskap? Finns det några roliga aktiviteter man kan göra med hamstrar som ni rekomenderar lite starkare (jag kommer inte ha honom lös på golvet då vi har katt). Peppra mig :D

Annons:
Dvärgvädur
9/20/15, 9:10 PM
#1

Något som är ganska populärt är att använda badkar som lekhagar, Man bara lägger filtar och ser till att avloppshålet är ordentligt igentäckt, sedan sätter in lite olika roliga grejer och låter den springa av sig 🙂

Om du har ett badkar är det ett väldigt bra sätt att rasta honom på eftersom du har katt. Du kan även sätta dig i badkaret och låta honom springa på dig, det tycker dem om och det är ett bra sätt att tämja dem på!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

hansterspyro
9/21/15, 8:17 AM
#2

Om du inte har badkar så kan du bygga en liten hage utav pappkartonger eller köpa en ikea samla som han kan springa runt i 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

hansterspyro
9/21/15, 8:18 AM
#3

Och vilken liten sötnos för den delen.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Liten boll
9/21/15, 12:34 PM
#4

Vad har du för strö till sötnosen?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Tanjis
9/21/15, 1:52 PM
#5

#1 ohh det hade jag inte tänkt på, tack #2 törs jag inte för katten :) #4 alpspån :)

Liten boll
9/21/15, 2:59 PM
#6

Tack

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Tanjis
9/21/15, 8:11 PM
#7

#6 tack för vad?

FröM
9/21/15, 9:47 PM
#8

Oj, precis en tråd som kanske kan hjälpa mig som nybliven ägare av två rubbar! För tillfället bor de i en trådbur (http://www.zoo.se/media/catalog/product/cache/2/full/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/f/1f1c6562-1c6b-437c-83a7-fb3c613600dc_1.jpg) men idag har jag skaffat ett akvarium (80x35) som ska inredas. Bilder på andras hamsterakvarium mottages varmt. Imorgon ska locket byggas för att göra det kattsäkert ;)

FröM
9/21/15, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

*robbar

Dvärgvädur
9/22/15, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här bor min ena dvärg 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

hansterspyro
9/22/15, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Här bor Lucy och Polly just nu :).

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Upp till toppen
Annons: