Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1486 ggr
[Tilde]
9/12/15, 5:34 PM

Två campbells

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde inte motstå… Det fick bli två Campbellhonor som följde med hem! ❤ De är extremt nyfikna och riktigt vana vid hantering, vill gärna upp i handen och sitta. :) Namnförslag? Gärna söta namn på engelska. Sen är jag inte 100% på färg. Det var något av ett impulsköp får jag erkänna (fast jag har tidigare varit inne på att köpa campbells och har därför lärt mig massor om dem). Vet att den mörka är opal och tror att den ljusa är blue fawn med platinum… Eller? Hon är orange med gråblå ål och röda ögon, väldigt ljus/vit på ryggen. Här är hona 1

Annons:
[Tilde]
9/12/15, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och hona 2 ☺

[Tilde]
9/12/15, 5:36 PM
#2

Måste också tillägga att hona 2 ser mycket mer pastellfärgad och orange ut i verkligheten. Kan försöka ta en bättre bild. 😊 och kom som sagt gärna med namnförslag!

[Tilde]
9/12/15, 5:50 PM
#3

Bättre bild på tjejerna :) Obs! Detta är såklart endast en transportbox.

[Tilde]
9/12/15, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bilden verkade inte komma med… Kaostråd. xD

Ellys
9/12/15, 7:59 PM
#5

Vi har en liknande; Argente Platinum, om du vill kan jag infoga en bild så att du kan se om det liknar din. Penny och Chloe är söta namn tycker jag! Gillar också korta engelska namn på hamstrar!

[Tilde]
9/12/15, 10:30 PM
#6

#5 Det får du gärna göra! :) De har för övrigt fått namnen Kiwi (mörk) och Mango (ljus).

Annons:
Ellys
9/13/15, 11:25 AM
#7

Här är en bild på honom. Det är ju väldigt svårt att få någon bra bild på rackarna! Eftersom bilden har ett väldigt gult ljus får man tänka sig att han är ljusare i verkligheten! 🙂

[Tilde]
9/13/15, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vad söt han är! Han ser dock mer brunaktig ut än grå på t.ex ålen? Eller är det ljuset som luras? :)

KMJPAH
9/13/15, 7:01 PM
#9

Nämen gud så söta !! 😍

Ellys
9/13/15, 10:34 PM
#10

#8 ålen är grå, han har lite blandade färger mellan ljusgrå, vit och sandbrun beige aktikt. Eftersom Platinum är en täckning kanske alla inte ser helt likadana ut? Är inte så bra på campbellsfärger. (Såg att ögonen ser svarta ut, dem är något ljusare röda irl)

[Tilde]
9/13/15, 11:27 PM
#11

#10 Ah okej. Ingen aning faktiskt… Fick höra att min Mango förmodligen är blue fawn platinum. Lika är de i alla fall men det är många färger som liknar varandra tycker jag, haha. :)

Dvärgvädur
9/14/15, 7:01 AM
#12

Jag tycker att hon liknar argente platinium mer än blue fawn eftersom hon har varma färger. www.chahamsters.org/platinum.html utgick jag ifrån :)

Hur söta som helst, de kommer att få det toppen! 😃

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Tilde]
9/14/15, 10:50 AM
#13

#12 Fast på argente står det "Bandfärgen ska vara orangegul, tipping och ål brun och bottenfärgen blågrå" och Mango har inte brun ål, den är ljust grå, vilket det står att den är på blue fawn. Hon ser dessutom verkligen ut som en blue fawn med vitt på ryggen i verkligheten när jag jämför med bilder. Det är bara svårt att fånga färgen på bild dock. 🤔 Men hon har mycket orange längst ner på sidorna så jag vet inte riktigt, haha

Annons:
Ellys
9/14/15, 9:45 PM
#14

#13 Fast alla hamstrar ser inte exakt lika ut och följer inte "standarden" (tror jag det heter) så bra, vissa har mer av en annan färg än en annan. Jag tycker dock att texten du skrev beskrev Mini ganska bra :)

[Tilde]
9/14/15, 11:23 PM
#15

#14 Fast vad är det logiska i att hon skulle vara en annan färg än den hon passer in på beskrivningen på? Var det jag tänkte xD låter ju då mer logiskt att hon är den färgen hon liknar mest vilket då är en blue fawn. :) Brun ål har ju en argente medan blue fawn har en grå eller gråblå ål… Därför är min gissning att Mango är blue fawn :D men färgerna är väldigt lika förutom det så det blir förvirrande, haha

Ellys
9/15/15, 6:13 AM
#16

#15 jag tycker också att det är förvirrande, men sök på Argente Platinum på Google bilder, där ser man att alla platinums ser ganska olika ut (allt som kommer upp är inte Platinum dock)

[Tilde]
9/15/15, 11:01 AM
#17

#16 Haha ja jättesvårt… Mango är jättelik denna hamster till vänster: http://vectishams.webs.com/Campbells.jpg Men jag kan inte hitta någonstans vad det är för färg heller. 😂

Ellys
9/15/15, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

#17 yes, äntligen lite bilder i dagsljus. Dock undrar jag vart ålen på ryggen tog vägen? Haha (Ja det är samma hamster)

Frosstis
9/15/15, 10:57 PM
#19

vinterpäls?

Dvärgvädur
9/16/15, 6:49 AM
#20

#19 Campbells byter inte till vinterpäls som vintervita gör. Därav vintervitas namn, de blir ju oftast vita om vintern🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Frosstis
9/16/15, 1:29 PM
#21

jaså! där lärde man sig nåt nytt :)

[Tilde]
9/16/15, 2:21 PM
#22

#18 Tack för bilderna! Tycker din är mycket brunare på huvudet, men annars är de väldigt lika :) Hur gammal är han?

Ellys
9/16/15, 6:59 PM
#23

#22 vad kan han vara? Jag tror han är snart ett.

[Tilde]
9/16/15, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#23 Oh okej! :) Han ser så mycket större ut än mina tjejer så jag tänkte att han måste vara vuxen, men du kanske har jättesmå händer också - vad vet jag? 😂

[Tilde]
9/19/15, 11:28 AM
#25

Igår fick tjejerna lite basilika att mumsa på :)

wildalia
10/6/15, 1:29 PM
#26

Vad söta dom är. Vart har du köpt dom ?

[Tilde]
10/6/15, 5:43 PM
#27

#26 Köpte dem i Tyskland faktiskt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: