Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 625 ggr
Chiquita_animal
2015-09-08 20:30

Svullen tass

Okej nu är det så här att min hamster Kiwi han har fått en svullen tass. Jag är väldigt rädd att det gör ont för honom när han går eller springer, han haltar inte. Och jag rörde vid hans tass för att se om han reagerade men han reagerade som vanligt eftersom jag inte tryckte så hårt, dock gillar han inte att bli buren eller petad på. Tassen har varit så här ett bra tag nu, vid ungefär Januari tror jag så hade jag och min syster uppe honom och vi byggde en hinderbana med klossar till honom. Sedan gick jag för att fylla på mat till honom och då sa Josefin (min syster) att han 'fastnade' med tassen mellan ett par klossar och att hon hjälpte honom ur och jag tittade genast på tassen och den var lite röd. Jag frågade min mamma och hon sa att det skulle gå över men det gjorde det inte. Hela tiden intalade jag mig själv att det skulle försvinna som en liten blåsa men det har fortfarande inte gjort det och jag är så orolig för jag tycker det nu har blivit värre den senaste veckan. Han är snart två år och jag vet att dem inte lever så länge men jag är verkligen ledsen att det redan ska ta slut för honom :(

Vad ska jag göra?


Annons:
Tinja
2015-09-09 12:04
#1

Jag hade råd frågat en veterinär, du kan ju ringa och fråga om dom har några råd ang tassen. Hoppas Kiwi blir bättre:)

Mvh Tinja

Dvärgvädur
2015-09-09 15:49
#2

Jag hade också frågat en smådjurskunnig veterinär. Visar han inga tecken alls på att han har ont?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Chiquita_animal
2015-09-09 18:48
#3

#1 Arken Zoo finns i närheten där jag bor så jag ska kolla med dem och kanske i värsta fall ta med mig honom dit. Tack så mycket🙂

#2 Nej, inte vad jag ser eller hör. Men han har lite problem med att hålla t.ex solrosfrön när han ska äta för tassens svullnad. Kan en bild behövas? Kommer nog lägga upp en till er.


hansterspyro
2015-09-09 21:02
#4

#3 Man borde inte rådfråga hos djuraffär dom har oftast ingen kunskap om djur och ger bara råd som att typ köpa något som dom har i sin djuraffär för att tjäna pengar. Man borde istället som #1 och #2 säger borde man rådfråga hos vetrinär helst smådjursveterinär och i värsta fall gå till djurkliniken med hamstern och betala för en undersökning.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Upp till toppen
Annons: