Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 765 ggr
[HammyPaws]
2015-08-18 21:24

Hjulstorlek roborovski

Hejsan!

Vilken hjul-storlek är bäst till roborovskihamstrar? De är ju så små, 16.5 cm i diameter borde väl räcka? :)

Annons:
Dvärgvädur
2015-08-19 06:54
#1

Det tycker jag. det brukar vara 15 cm som ligger på robbestorlek :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Manda02
2015-08-19 17:10
#2

Till min vintervita har jag en silent spinner på 6,5 inch. Alltså cirka 15 och en halv cm. Det hjulet verkar vara lite stort för henne för hon kan liksom inte springa på det. Det rullar alltså inte när hon försöker springa på det. Roborovski hamstar är ju även mindre än vintervita så jag vet inte riktigt där. Min vintervita klarar inte av att springa på ett som är cirka 15 cm. Just nu har jag en flying saucer till henne för hon kan springa på det. Hon ÄLSKAR sin flying saucer hon springer på det en hel del! För alla som inte testat flying saucer så tycker jag absolut att man ska testa. Den är hur bra som helt och är nästa helt tyst! Absolut värt pengarna! :D

[HammyPaws]
2015-08-19 18:56
#3

De har redan en flying saucer, + ett trähjul med 19 i diameter (de kan springa på det), men tänkte beställa en silent spinner :) Jag tycker trähjulet är 100 gånger tystare än flying saucern :o

Manda02
2015-08-19 19:33
#4

#3 Tycker du? Jag kan inte ens höra min flying saucer. XD Jag upplever att silent spinner är väldigt "tung". Iallafall är den jag har det :/.

[HammyPaws]
2015-08-19 21:41
#5

Konstigt :o :o Den som låter är dock den största som är 30 i diameter, den lilla hör jag typ inte heller… kan ju bero på det :) Jaa, så är det säkert! För de springer ju på trähjulet utan problem. Men tycker du jag ska ta 4.5 inch till robbarna då?

Manda02
2015-08-19 21:49
#6

Aa om du ska ha silent spinner tycker jag det absolut. Den verkar ju vara ganska tung så det blir nog enklare för dom om det är ett minde hjul. Sen om dom växer ifrån det är det bara att köpa ett nytt i 6.5 inch istället. :)

Annons:
Dvärgvädur
2015-08-20 06:47
#7

Jag tycker inte att slent spinners verkar tunga, de är ju av plast. Trä är tyngre. 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Manda02
2015-08-20 07:22
#8

Det jag har verkar tungt iallafall. Om man snurrar det ska det ju behålla fart ända till slutet men den liskom tvärstannar när kraften tar slut. Så jag tycker det är typ "tungt". #7 :)

Upp till toppen
Annons: