Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1300 ggr
[candy_suki]
8/17/15, 10:22 PM

Kortare nagel??? Va?

Hade nyss "lekdags" med min hamster då upptäckte jag en sak. Hans nagel…jag klipper inte hans naglar för att jag vill inte råka skada honom eller något. Ta till Djuraffär behövs det inte, det är inte jätte lång. Det är bara så att man ser de tydlig. Har märkt att hans högre hand, en nagel har blivit kortare medan andra är långa….jag ser ingen blod (antar att nagel inte bröt för djup?) Hjälp är bara orolig, tacksam för svar!

Annons:
[candy_suki]
8/19/15, 10:02 AM
#1

Ingen??

Dvärgvädur
8/19/15, 6:54 PM
#2

Sålänge han inte visar tecken på att han har ont borde det vara lungt🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
8/20/15, 1:20 PM
#3

#2 Hur kan jag se att han har ont??

Dvärgvädur
8/20/15, 4:54 PM
#4

#3 Beteendeförändringar, tydligt tecken på skada och så vidare. Som du beskriver det verkaar det dock lungt, han kanske hhar haft en klo kortare hela tiden utan att du har tänkt på det/märkt det? 

Har du en eller flera stenar i buren? Hamstrar slipar nämligen klorna när de går på dem.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
8/20/15, 5:42 PM
#5

#4 Har bild på honom när han har alla klorna lika långa så det har han gjort ''nyligen''. Har inga stenar alls, det verka inte finnas något förändringar på hans beteende inte heller tecken på skada. Så då tror jag att det är lugn :) Är bara nyfiken på hur han har ''brutit'' sin nagel 🤔.  Men tack så mycket svaret! 🙂

Upp till toppen
Annons: