Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 1135 ggr
Whippet
2015-08-17 17:44

Lite tankar..

Hej

Jag funderar på att skaffa någon dvärghamster art ( Har en Guldhamster så har ändå hyfsad koll) räcker en bur på 100x56x34, LxDxH? Till två hamstrar då, sen har jag tänkt att antingen skaffa robbar eller vintervit, vilka rekommenderar ni, släng in lite bilder och skriv lite om dom om ni har lust :-) Är det något jag bör tänka på som jag inte behöver om guldisar eller är dom i stort sett likadan i sättet?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Ellys
2015-08-17 18:08
#1

Nej, guldisar och dvärgar är inte likadana i sättet, iallafall inte här hemma. Guldisen är jättelugn, lite långsam och sitter ibland still i handen. Dvärgarna är däremot snabbare, stökar till mycket i buren och föredrar att springa runt i hagen. Beror mycket på vilken personlighet på hamstrar man har och våra råkar vara väldigt olika :) Läste någonstans att vintervita kan vara mer som guldhamstrar? Det enda jag hört om robbar är att dem kräver mer tålamod när man ska tämja dem.

Trixie034
2015-08-18 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en vintervit och den kan sitta stilla i handen och är väldigt lugn. Men om du ska ha två är det bättre med Robbar för dom är mer sällskapliga, men det finns även vintervita och andra dvärghamster arter som funkar tillsammans det beror på hamsterns personlighet. Här är en bild på min vintervita dvärghamster Mina!:)

Trixie034
2015-08-18 15:36
#3

Jag hade guldhamster innan och den var mindre lugn än min dvärghamster är. :)

Upp till toppen
Annons: