Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 876 ggr
FemFem
8/12/15, 10:51 AM

Frågor om hamstrar och städning

Jag undrar om dvärghamstrar blir stressade när man dammsuger i samma rum/runt buren? Gör man bäst i att flytta dem till ett annat rum medan man dammsuger eller brukar det gå bra?

Jag har funderat ganska länge på att skaffa dvärghamstrar nämligen. Men jag har bacillskräck och brukar torka ytorna i huset med desinfektionsservetter. Är det skadligt för hamstrarna? Självklart ska jag inte städa i buren med sådana rengöringsmedel, men är det farligt för dem om jag använder "starka" saker i samma rum? Och om buren står på golvet går det bra att torka golvet med såpa va? Såpa är väl rättså miljövänligt?

Annons:
Bellie
8/12/15, 12:29 PM
#1

Att dammsuga i samma rum går olika bra för olika hamstrar… Men det får man se. Det bästa är väl att ta ut dom för säkerhets skull.  

Det med desinfektionsmedel är nog inte jätte nyttigt för dom… Och om du måste ha desinfektionsmedel och såpa kan du ju vänta med att sätta in hamstrarna tills doften lagt sig eller tills allt torkat.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Dvärgvädur
8/12/15, 1:29 PM
#2

Jag brukar dammsuga runt hamsterburarna och mina reagerar inte alls, men det är såklart olika från hamster till hamster.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: