Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 729 ggr
Bellie
2015-06-02 15:04

Uppfödning av roborovski

Hej! I sommar ska jag börja föda upp Roborovskihamstrar. Det ska bli jätte spännande. Jag undrar hur man märker på en hona om hon är dräktig efter ca 5 dagar. Och vilken ålder rekommenderas att honan ska va i när hon paras? Vissa säger 4mån och vissa säger 5mån. Jag har tänkt ta på henne när hon är 5mån, men vad är bäst? Jag vill inte riskera något! 

Tacksam för svar på alla frågorna! 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Bellie
2015-06-02 16:35
#1

Snälla svara! c':

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Kalipposs34
2015-06-02 17:47
#2

Hej! Kan tyvärr inte svara på din fråga men ville bara säga att jag tycker att det är jättekul att du ska börja föda upp roborovski då jag och min syster kanske är på väg att skaffa två stycken! Det verkar inte finnas så många just roborovski uppfödare i varje fall inte där vi har letat!😉

Bellie
2015-06-02 18:19
#3

Någon gång i augusti ska jag ju få min första kull och du får gärna köpa någon därifrån (jag säljer dom i par och två av samma kön). Jag har inte heller hittat någon uppfödare som fortfarande håller på med robbar men jag köpte mina från djuraffär och dom mår fin fint och är hur trevliga som helst! 😊

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Mirre395
2015-06-02 19:18
#4

Jag tycker att det är bäst när dem är runt 5-6månader gamla och när dem lungnat ner sig lite. Det spelar inte jättestor roll och det är inte försent när dem är 8mån heller. Du kommer ganska snart märka "bebiskulor" på magen när du hanterar henne och hon kommer gå upp i vikt och bli rundare på magen. Är du tillräckligt påläst om avel och hur du ska gå tillväga? Att ta en kull är ingen man bara "gör" utan det är mycket ansvar som hänger på dig. Har du resurser eller pengar om honan skulle bli sjuk? Har du bra avelsdjur med bra temperament? Har du extraburar för ungarna?

Bellie
2015-06-02 20:49
#5

Jag har läst på väldigt mycket, och jag har pengarna och mina hamstrar är trevliga och fina. och jag har extra burar ;) Allt är färdigt för att en kull ska komma :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Mirre395
2015-06-03 06:36
#6

#5 Skönt att höra!:) Det är extremt få som föder upp Roborovskis i Sverige så det är väldigt kul att du tar initiativet:) Kommer du att vara/är du registrerad i Svenskahamsterforeningen?

Annons:
Bellie
2015-06-03 07:44
#7

Efter min första kull kommer jag nog att registrera mig ;)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: