Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1426 ggr
Frida Reis
5/9/15, 7:17 PM

Kan man ha 3 dvärghamstrar ihop?

Jag har skaffat 3 st dvärgisar! Mina, Lisa och Zoe! Dom är 4 veckor gamla och systrar! Går det bra att ha dom ihop? Jag har det just nu och dom har inte br¨kat det var bara en gång dom typ lekte lite tror jag! Dom ligger och sover i samma hus och så! Men har läst om att hamstrar har dödat varandra! Är det sant? Kan det bli så med mina hamstrar? Dom har bott tillsamman enda sen dom var små! När vi köpte dom var dom i samma bur! Lite rädd efter jag läst det!

Annons:
Whippet
5/9/15, 7:23 PM
#1

Det går bra bara du inte märker att de börjar bråka så det blir blodigt allvar, dvärghamstrar måste man ju ha i par, har du 3 st dvärgisar tillsammans måste man ju ha helst 3 hjul matskålar osv så de inte bråkar om det. Hur stor bur har du? Sålänge dina hamstrar inte bråkar på allvar så går det bra om du har en extra bur ifall du måste sära på en hamster, lycka till! :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Shalin
5/9/15, 7:26 PM
#2

Jag hade 4 dvärghamstrar ihop ett tag. Tre systrar och en lite äldre hona. Det gick bra först men en dog av diabetes. Sedan är två av dom dominanta så det blev tyvärr bråk och alla tre bor själva nu. Men det kan förstås gå hur bra som helst med dina hamstrar. Det gjorde det ju med mina först med. Dom verkade trivas ihop. Förutom den äldre honan hon verkade lite irriterad på ungarna hehe ;)


Frida Reis
5/9/15, 7:33 PM
#3

Tack för alla svar! Jag tror nog inte jag behöver 3 av allt! Dom trivs bra tillsammans! Dom är köpta från djuraffär! Alla säger att det är dåligt med djur affär men den killen som jobbar där är väldigt bra och kan väldigt mycket så jag litar på det!

Upp till toppen
Annons: