Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 581 ggr
Sofia med frågor
2015-02-26 17:25

Köpa dvärghamster

Hej! 

Jag skulle vilja ha lite hjälp. Jag är intresserad av att köpa en dvärghamster, så jag undrar om ni rekomenderar att köpa från djuraffär eller en uppfödare. Undrar också om det finns någon i närheten av Kalmar.

Det jag vill ha är någon som är ganska kelvänlig.

Tack på förhand!

Annons:
fuzzie
2015-02-26 17:40
#1

Jag tycker absolut att du skall köpa dvärgis från en uppfödare. Om uppfödaren är registrerad eller medlem i en förening så får du även med stamtavla på dem. :) Dock så är det lag på att dvärghamstrar skall vara 2 stycken.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Dvärgvädur
2015-02-26 17:57
#2

Om du vill ha en hamster av den keligare typen rekommenderar jag starkt uppfödare, eller egentligen över huvud taget. 

Kolla hamsterforeningen.se och kika bland registrerade uppfödare för att hitta en i ditt län!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mirre395
2015-03-01 07:28
#3

Hej, vad kul att du vill skaffa dvärghamster!:) Först och främst så ska dem vara i par eller grupp enligt lag och det är sällan djuraffärer som har hamstrarna tillsammans tyvärr. Uppfödare är bättre på alla sätt och vis och du kommer definitivt få hamstrar med bra temperament om du satsar på en Seriös uppfödare och då vet du att hamstern fått en bra uppväxt vilket den sällan får i djuraffärer där dem massavlas och utsätts för mycket skräck och stress.

Upp till toppen
Annons: