Annons:
Etikett13-sälj-köp
Läst 1641 ggr
hamsterstella91
1/3/15, 3:00 PM

hur mycket?

nu är det så här att jag ska få en sibirisk vinter vit i nästa vecka men vet inte hur mycket en sån kostar. om du vet kan du gärna skriva det…?🤔

Annons:
Cireea
1/3/15, 3:04 PM
#1

Menar du inköpspriset eller priset för att hushålla en hamster?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dvärgvädur
1/3/15, 3:26 PM
#2

Dvärghamstrarna från affär är hybrider, alltså blandningar mellan campbells och vintervit. Djuraffärer brukar kalla de sibirisk dvärghamster. 🙂

Dvärgar brukar kosta ca 135-180 kr, det beror helt på affären. Sedan undrar jag samma sak som #1, var det något av det eller själva hamstern du syftade på? 

Om du är ny hamsterägare, tänk på att skaffa en bra bur, hjul och inredning samt ej använda hamstervadd 😉

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

hamsterstella91
1/3/15, 6:26 PM
#3

själva hamstern.. och nej, jag skulle aldrig köpa hamstervadd…🥵😊

Cireea
1/3/15, 6:30 PM
#4

Ja, jag skulle rekommendera dig att INTE köpa från en djuraffär då du aldrig vet vad du får för sjukdomar eller vad hamstern har för psyke. Dessutom ska dvärghamstrar bo två och två, så du bör köpa två hamstrar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

javetinte
1/3/15, 6:54 PM
#5

Jag köpte mina som jag hade nåt år tillbaks för 125 kr/st på djurmagazinet. Dom levde bra liv och hade inga som helst problem, men som #4 säger så kan man aldrig riktigt veta hur de blir.

Liten boll
1/5/15, 6:51 PM
#6

Jag köpte min vintervita i en djuraffär för 99kr. Hon kommer från en privat uppfödare och var redan helt tam när jag köpte henne. Hon är alltså ingen hybrid.  Det är nog från butik till butik hur var dom tar sina djur ifrån.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: