Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 3411 ggr
noraa
12/16/14, 10:47 PM

dvärghamstrar och hörsel?

Trivs hamstrar bäst i lugn och ro eller där det är mycket rörelse hela tiden nästan? 

hur är deras hörsel? blir de rädda av skrik och höga röster? (när folk pratar högt). 

tacksam för olika svar!

Annons:
LillyAmanda
12/16/14, 10:52 PM
#1

Beror nog på individ. Dom har väldigt bra hörsel och alla låga ljud uppfattas nog som höga för dem :)

**//Amanda

Dvärgvädur
12/17/14, 6:35 AM
#2

Lugn och ro. TV apparater, skrammel i kök och skrik är exempel på saker som kan störa hamstern. De har mycket bra hörsel och ska helst stå på ett ställe utan allt för höga ljud och utan drag från fönster t.e.x. 

Ett sovrum är ofta lugnt och dragfritt, men det beror ju på vart man ställer buren.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

LillyAmanda
12/17/14, 9:35 AM
#3

Jag har min lilla i vardagsrummet och hon stormtrivs. Men hon älskar ju att vara med också. Finns säkert vissa andra små hampisar  som inte allt trivs med höga ljud :)

**//Amanda

Cireea
12/17/14, 1:40 PM
#4

Alla mina hamstrar bor inne i tvrummet :) Det är delvis "högljutt" där med tanke på att det är rummet vi vistas i mest men dom stormtrivs med att ha oss runt sig. Dom är vakna mer och tittar alltid nyfiket fram när vi är och går omkring.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dvärgvädur
12/17/14, 3:01 PM
#5

Min hamster bor ganska nära en TV, men jag menar mer att man inte ska ha högsta volym på TV:n då 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

ninnip
12/17/14, 4:48 PM
#6

Mina bor i ett lugnt rum där nästan ingen befinner sig. Men det ligger vägg i vägg med mitt och de får komma ut och kolla på resten a huset rätt ofta! :) 

Min pappa hugger även ved(en gång i veckan) i det rummet de bor i, och de älskar det, spännande att kolla på! ;)

Annons:
Mirre395
12/17/14, 6:18 PM
#7

Min lilla dvärg delar rum med mig:) Det är till största delen av dygnet lugnt men han har inga problem med ljud och rörelse i liten skala. Jag skulle nog inte velat ha honom någon annan stans i huset eftersom att vi har katter som lätt kan lyckas att få upp locket till buren efter några försök. I sovrummet så får dem endast vistas under uppsikt:)

[Svea&Sabina]1
9/4/18, 9:38 PM
#8

Nu drar jag upp tråden igen. Det blir varmt på natten så jag måste ha en fläkt i mitt rum. Jag undrar om jag kan ha fläkten framför akvariet men att det blåser från akvariet, eller låter det brusande för hamstern?

Upp till toppen
Annons: