Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 570 ggr
Oyuka
2014-11-28 08:49

Gallerbur eller Samla lådan

Gallerbur eller SAMLA låda vilket av dom är bäst .

👑MVH OYUKA👑

Annons:
Scorpio97
2014-11-28 11:25
#1

SAMLA: Stor yta för liten peng. Nackdelen är att man måste fixa någon form av tak/lock av galler eller nät. Inte världens snyggaste bur direkt, men jag har hört om väldigt få hamstrar som har rymt ur den om man har ett bra lock, så den är ganska säker. Har man för lite nät/galler i locket finns risk för dålig luft.

Galler: Oftast dyrare. Ser oftast roligare ut, och blir bra med luft. Finns dock flera risker. Hamstern kan bli förkyld om det är dragigt i rummet. Dessutom kan hamstern skada tänder och nos om den gnager på gallret, och om den klättrar på gallret och ramlar ner kan den skada sig allvarligt eller till och med dö. På grund av dessa risker skulle jag aldrig ha en hamster i gallerbur själv.

Enligt mig är alltså största SAMLA-lådan bäst. Enda "buren" jag skulle föredra framför en SAMLA är ett stort akvarium eller terrarium.


//Jessie

Dvärgvädur
2014-11-28 16:03
#2

SMALA skulle jag också föredra, gallerbur kan orsaka många ovanor som att klättra eller gnaga på gallret. Men om man ska ha galler måste man se till så att hamstern inte kan komma igenom med huvudet eller liknande, kan bli riktigt svåra skador då. 

SAMLA kanske inte är det snyggaste alternativet men de funkar absolut, om man fixar ett ok lock till dem så att hamstern får bra med luft. Där finns det bra plats med spån och inredning, med galler skvätter det lätt ut. 

Men det är mina åsikter, jag rekommenderar alltså SAMLA-lådor. 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

ninnip
2014-11-30 13:14
#3

Även jag skulle föredra SAMLA. Har själv en och min lilla Arnold trivs endast i den. Köpte den som en liten nödlösning i början tills jag hade pengar för en "riktig" bur. Och när han bytte bur vart han otroligt stressad och ville ut. Kan ha att göra med att han ser ut ur SAMLA-lådan hela tiden, på den andra var det ju inte genomskinlig botten. 

Och som de över säger är det stora risker att hamstern kan skada sig med gallerbur!🙂

[MikaelaR]
2014-12-01 15:50
#4

Samla är bättre än gallerbur

Upp till toppen
Annons: