Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1431 ggr
[0djur]2
11/19/14, 10:36 AM

Vad heter din hamster och varför ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder - vad heter din hamster och varför ? :)

Annons:
Surpan
11/20/14, 9:09 AM
#1

Han heter Tobbe för det är ett så otypiskt hamsternamn. Det är så kul att berätta för sina om vad Tobbe gjorde igår. De blandar ihop honom med sambon! 😂

/Surpan

Mirre395
11/20/14, 3:15 PM
#2

Min dvärghamster heter Puff!:) Varför är för att; För ca 1år sedan när jag skulle skaffa hamster och planerade namn så tyckte mamma att det skulle vara något på P:) Eftersom att jag skulle köpa två hamstrar så var det ganska självklart att det skulle vara Piff och Puff. Och det blev det också. Sen nu i september så gick lilla Piff bort:( och naturligtvis skulle puff fortfarande ha sitt namn trots sin partners bortgång:) Så ja, det är väl därför han heter puff:)

Cindy S
11/20/14, 10:07 PM
#3

Hon heter Snögatans Silke, vilket är uppfödarnamnet som förra ägaren också använde. Jag behöll det eftersom det är ett fint namn helt enkelt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

ozzybozzysmatte
11/20/14, 11:00 PM
#4

Hon heter snöflinga, tyckte det var fint bara och eftersom att hon är en vintervit tyckte jag att det passade :)

Dvärgvädur
11/21/14, 3:17 PM
#5

Han heter Pumbaa, jag ville ha ett "ovanligt" hamsternman som man kunde hitta på många smeknamn till. Det stod mellan Baloo och Pumbaa, båda disneyfigurer och slutar med två av samma bokstav. Det blev Pumbaa då jag märkte att Baloo var ganska vanligt 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Oyuka
11/25/14, 3:41 PM
#6

Min heter Safir-Pärla (Pärla) för att hennes för är Safir-Pearl

👑MVH OYUKA👑

Annons:
ninnip
11/25/14, 10:29 PM
#7

Charlie; köpte henne samtidigt som en vän köpte hennes syster, de fick heta Charlie och Lola som i barnprogrammet, samt att jag ville ha ett lite mer ovanligt namn på en hamstertös. Visade sig sen att Lola var en kille, lite ironiskt ändå 😉

Arnold; Tänkte igenom alla barnprogram/filmer jag sett och Arnold (från Hey Arnold!) passade den lille rackaren bäst!

Bianca; Då jag redan hade namn som började på A och C så var jag ju tvungen att ha ett B 😉 Tänkte även nu igenom alla program/filmer men nu med vita figurer i, och kom då att tänka på Bernard och Bianca så det vart rätt enkelt! 😃

Upp till toppen
Annons: