Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 761 ggr
[MikaelaR]
10/17/14, 2:36 AM

Är din dvärghamster tam?

Är din dvärghamster tam? hur är den, berätta gärna!

Annons:
Lamina
10/17/14, 5:13 AM
#1

Ja, det är hon. Hanna är en liten dvärghybrid som kommer från djuraffär. Jag vill egentligen inte köpa djur från djuraffärer, men hon stal mitt hjärta! (Måste lära mig att inte ens gå in i affären så kanske jag kan sluta komma hem med djur därifrån…) Hannah var tam redan från början, det var delvis därför jag föll för henne. Om man öppnar buren så dyker det oftast fram en liten nos, sen är hon snabbt framme för att kolla vad som händer. Ibland kliver hon upp i handen frivilligt, annars går hon snällt med på att bli upplockad. Hon har inget som helst emot att bli pussad på, och jag kan vända och vrida på henne hur jag vill. (Vilket jag såklart bara gör för att kolla hälsan.) Däremot kan hon bli rädd om jag försöker ta upp henne om hon är på en stor öppen yta. Då måste jag låta henne komma till mig eller sätta upp en lite trappa så hon själv kan gå in i buren. Och för dom som undrar så är planen att köpa 2 dvärgflickor av en seriös uppfödare och försöka introducera dom till Hannah. Jag vet att hon inte bör vara ensam.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[MikaelaR]
10/17/14, 5:15 AM
#2

#1 Var försiktig när du introducerar dem till henne det kan bli slagsmål i värsta fall men det kan ju gå bra också men du kanske redan vet hur man gör och så? 🙂

Lamina
10/17/14, 7:42 AM
#3

#2 Jodå, jag har koll på detdär. Tänker köra en riktigt långsam introduktion med alla knep jag lärt mig från andra smågnagare. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Surpan
10/17/14, 11:07 AM
#4

Jag tycker Tobbe är tam. Dock så bits han, men det verkar mer vara stressgnagande än irritation/aggression. Han kommer alltid fram och hoppar självmant upp i handen, kommer när man ropar när han är på golvet och vill klättra upp för benen.

/Surpan

jentrjenny
10/17/14, 11:33 AM
#5

Min lilla doris är en omplaceringshamster var ganska tam när jag fick henne. Men nu är hon tamare och springer gärna upp i handen och har börjat lära sig att man faktiskt kan sitta still i handen och äta eller mysa. Gulligt!

Cindy S
10/17/14, 3:37 PM
#6

Min Silke gillar inte att bli klappad(hon accepterar det), men går ibland upp i handen, blir inte sur när jag tar upp henne, och har inte så mycket fart i benen. Men handgång är vanligt att jag behöver göra, för vara stilla och mysa vill hon inte(hittills).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
[evilewa]
10/17/14, 5:29 PM
#7

Jag har ju några stycken, men alla mina är trevliga och mysiga!

Cindy S
10/17/14, 7:06 PM
#8

Silke bet mig just. Hon tog tag ordentligt, men hon måste ha trott att jag var mat, för när jag satte ner handen ca 10 sek efteråt så klättrade hon ivrigt upp. Jag tror det är ett tecken på tamhet. )

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

nadilda
10/18/14, 8:43 AM
#9

Ja det är de! Har tre bröder och de klättrar gärna upp i handen och myyyser🙂

[PrincessDiva]
10/19/14, 12:41 PM
#10

Har 2 campbells och 2 vintervita och alla 4 är oerhört tama och mysiga.

Dvärgvädur
10/26/14, 9:29 AM
#11

Jag vill inte kalla honom tam, men inte heller otämjd. Han har absolut inget emot att bli klappad och komma ut i leklådan och springa, men han tycker inte om att bli buren, än. Man få ha tålamod :D

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: