Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 824 ggr
Imasy
10/15/14, 10:34 PM

Ditt största nybörjarmisstag?

Alla är vi barn i början. Och barn klantar sig för att de inte vet bättre ;)

Vad har du gjort för misstag i början som hamsterägare som kanske inte var så bra, men som du inte visste då?

Annons:
[MikaelaR]
10/16/14, 3:25 AM
#1

Jag läste på om allt och då menar jag verkligen allt så har nog inte gjort något större misstag förutom att jag satte in sandlådor i plast vilket hamstern gnagde på men tog ju och bytte ut dem direkt då. Dudå Imasy?

Imasy
10/16/14, 7:40 AM
#2

#1 Hahaha du jag fick min första hamster långt innan internet fanns, när det var omöjligt att hitta information om någonting egentligen, nämligen 1987 :-D Men ja; hamstervadd, plasthus, för små burar, kanske för många kullar på nån hona. Har säkert gjort fler.

Imasy
10/16/14, 7:43 AM
#3

Just ja. Mina hamstrar hade jacuzzi också. Det ni ;-)

Cindy S
10/16/14, 9:04 AM
#4

Yoghurt. Jag hade ingen aning att det var dåligt, min Electronica(guldhamster) älskade det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

jossa5
10/16/14, 9:38 AM
#5

Impulsköp är nog det första. Träffade nämligen min svägerskas dvärghamster, liten unge från djuraffär (men inte för liten), blev kär och nästa dag åkte jag och köpte en själv. Lyssnade ju på vad djuraffärsmänniskorna sa, så givetvis köpte jag en mineralsten. 
Kom hem och läste på massor, och insåg mitt misstag med mineralstenen. 

Är ju dock glad för mitt impulsköp, då jag upptäckte dom underbara hamstrarna. Men så mycket som man läser på, och ändå inte vet allt. Så dom djur som kommit efter hamstrar har blivit påläst mycket noga. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[MikaelaR]
10/16/14, 2:30 PM
#6

#2 Det finns ju böcker där man kan få information men det är ju inte alla böcker som ger superbra tips heller.

Annons:
Imasy
10/17/14, 8:48 AM
#7

#6 Ja om man bor i stan så ;-)

Scorpio97
10/17/14, 11:51 AM
#8

Min första hamster var en ensam VV/hybrid, som fick bo i en ganska liten bur med hamsterblandning från djuraffären. Han hade även saltsten, hamstervadd och för litet hjul i buren, för det sa dom ju på affären var bra.

Min pappa tyckte dessutom om att skämma bort den lille med allt möjligt som baconchips, ost, alla möjliga frukter samt kryddad och salt mat. 

Ändå levde han i drygt två år, och var världens gulligaste (: Kort därpå upptäckte jag hamster iFokus och insåg att min hamsterskötsel kanske inte var den bästa.


//Jessie

[PrincessDiva]
10/19/14, 12:49 PM
#9

När man var yngre och skaffade guldhamster så gjorde man nog alla fel som tänkas kan. För liten bur, hamstervadd, klätterställningar i buren, fel sorts mat osv.

Men nu när jag skafffade  dvärgisar (i somras) så läste jag på om precis allt jag kom över. Det största misstag jag är medveten om är att jag hade en trätunnel som var alldeles för liten så päls skavdes bort. Men den plockades bort direkt när jag insåg problemet.

[MikaelaR]
10/19/14, 9:32 PM
#10

#7 Finns bibliotek på många ställen, jag bor i en liten ort med ett bibliotek :)

Cireea
10/20/14, 12:49 AM
#11

Jag hade hö till min första hamster. Det var runt 2008 och jag visste inte bättre. Uppfödaren sa att det var bra för dom att tugga på och bygga bo med. Nu i efterhand vet jag att uppfödaren var oseriös med tanke på att hon uppmuntrade mig och min syster att para våra hamstrar, som var syskon, trots att honan var över året. Dock parade vi dom aldrig, som tur var!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mirre395
10/23/14, 6:58 AM
#12

För litet hjul, hamstervadd, liten bur, mineralsten… Min första hamster fick jag när jag var knappt 6 år. Jag fick den av min kusin som inte kunde ta hand om henne:( självklart lyssnade jag på vad djuraffären sa, eftersom att jag inte hade någon vidare erfarenhet om hamstrar för att jag då bara haft kaniner( eller snarare jag och min äldre syster). Sen så gav jag henne lite yoghurt ibland:( efter hennes död blev jag fäst vid hamstrar. Så jag läste på rejält och skaffade två till;)

Dvärgvädur
10/26/14, 9:22 AM
#13

Saltsten och hamstervadd, hade ingen aning ;( Men självklart tog jag ut det direkt när jag fick reda på det

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: