Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 2087 ggr
[MikaelaR]
8/22/14, 7:33 PM

rengöra hamsterbur

När jag gör storstädning av buren vill jag ha någon rengöringspray till botten, finns det någon bra ni kan tipsa om som är ofarlig för hamstrarna man kanske kan göra någon hemmagjord spray också som är rengörande?

Annons:
LillyAmanda
8/22/14, 7:38 PM
#1

Jag använder diskmedel, men det går med grönsåpa också :)

**//Amanda

[MikaelaR]
8/22/14, 7:53 PM
#2

Ok! det funkar ju det med :)

minihamster
8/22/14, 8:18 PM
#3

Jag tycker grönsåpa funkar bra. Kom ihåg att vara väldigt noga att skölja av rengöringsmedlet efteråt bara!

//Josephine :)

[evilewa]
8/22/14, 10:52 PM
#4

Jag använder de rengöringssprayer vi har hemma för badrum, ex. Ajax eller liknande. Har jag urinfläckar använder jag klorin eller urin-off. Vircon använder jag om jag verkligen vill fräscha upp buren.

Fiona1234
8/23/14, 9:54 AM
#5

Jag använder 70% rengöringssprit. Man måste dock vara väldigt noga med att skölja ur spriten då den inte är så bra för dom små ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MaaariaS
10/23/14, 12:18 AM
#6

Piss- off finns på djuraffärer och den tycker jag är väldigt bra🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Mirre395
10/23/14, 6:38 AM
#7

Antingen diskmedel eller vinäger:) det låter konstigt, men om det finns några fläckar på glaset då är det det bästa att använda!;) som är 100% säkert för hamstrar. Men det förekommer att jag bara dammsuger och tvättar noga med varmt vatten också:)

[Forest]
10/26/14, 8:47 AM
#8

Detta kanske låter underligt men dotterns hamstrar kissa i hörnen och det vart alltid kiss som inte gick bort hur mycket? jag än skrubbade så satt det som berget. Lösningen var superenkel- Harpic http://grocerytrader.co.uk/?p=1746 (valde den sidan pga bra bild den svarta är det som jag har kört med) Lät medlet vara i några minuter sen tog jag diskborste som vanligt och skura burens botten. Vips så vart den ren. Vi köpte sen beg marsvin/kaninbur som var mycket mycket ful även denna vart kissefri efter rengöringen men då vänta jag 10 min så medlet sen skura jag.

 Jag antar att oavsett  medel man tar att man sköljer den noga efteråt så det inte finns något kvar.

Upp till toppen
Annons: