Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1407 ggr
Annika Hermanrud
2014-04-15 19:03

Blocket

Hejsan alla. Nu är det ett tag sedan jag skrev här sist. Det beror på att jag och min sambo håller på att flytta från Stockholm till Tranås. Från en femma till en tvåa. Från Storstadens larm till lugnet i en mindre stad. SKÖNT, om än jobbigt och stressigt just nu, när vi har halva bohaget i Stockholm och den andra halvan i Tranås. Känns lite som om vi bor på två ställen….men men… Från den 1 maj är vi skrivna i Tranås, så då är själva flyttandet klart. Sen ska allting packas upp också, men det är en senare plåga;)

Ja, som rubriken säger, så undrar jag lite om Blocket. Ska man överhuvudtaget sälja sina små där? Är köparna mer oseriösa där än till exempel här på iFokus?

Vi har 7 stycken små söta Cambellsungar som nu är 6 veckor gamla, och därför ska säljas. De har färgen Augoti alla 7:) Stamtavla kan ordnas. 

Jag behöver råd, då etta är allra första gången för mig detta med att sälja djur.:)

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Annons:
Imasy
2014-04-15 19:04
#1

Det finns mycket tokigt folk på Blocket, precis som på många andra ställen. Det gäller väl att sålla ut nötterna ur påsen så att säga ;)

Annika Hermanrud
2014-04-15 19:10
#2

sålla ut nötterna, och ge dem till hamstrsrna som godis;)*fniss*

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

fuzzie
2014-04-15 19:16
#3

#2 Jomen om du skulle göra en annons på blocket och folk börjar höra av sig så gäller det ju att du följer din magkänsla när det kommer till köpare. 🙂 

Och känns det minsta osäkert så strunta hellre i det och behåll den ungen (om den inte blir såld senare) än att råka sälja den till någon som rent av ger den som ormföda… 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

HamsterMarie
2014-04-15 19:23
#4

Jag har lagt ut annonser på blocket förut med kullar och fått väldigt seriösa och trevliga köpare. Sen har jag fått en del mail där det står ungefär "Jag vill ha den vita hamstern på bilden" punkt. Det känns inte seriöst enligt mig och jag svarar inte på de mailen. Man ser ofta på hur människorna skriver, sen ställer man frågor och de kommer på besök. Om det är en oseriös köpare märker man det ofta i början så det brukar inte vara några problem. :-)

Lexie82
2014-04-15 19:47
#5

Håller med de övriga här. Blocket fungerar säkert jättebra, men man kanske får sålla lite. Men det är ju alltid bra att annonsera så mycket som möjligt, speciellt om dina ungar redan är flyttklara och du inte har någon köpare på någon av dem än.

silverfiisk
2014-04-15 20:02
#6

Jag köpte min hamster på blocket:) jag tror, som flera redan har skrivit, att du märker om köparen är seriös eller inte. Prova att sätta ut en annons och se vilka som hör av sig, sen väljer du dom som verkar vara mest seriös:) det går nog bra.

Annons:
Annika Hermanrud
2014-04-16 21:19
#7

Nej,jag har ingen köpare ännu…Jag är helt novis på detta med att sälja hamstrar, och sen med flytt och allt så har det inte varit i prioritet heller:) Men nu börjar det bli akut istället, så nu måste jag ta tag i det. Vi kan ju inte ha hur många hamstrar som helst, och att avliva dem bara för att jag inte ids sälja dem känns definitivt inte aktuellt. Hälsningar från Annika

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Fiona1234
2014-04-17 19:53
#8

Många seriösa uppfödare sätter ut annonser på blocket. Även jag har gjort det, jag fick många oseriösa personer som ringde, men sållade ut och valde ut dom jag tyckte lät seriösa. Alla som kom hit var seriösa och frågade om råd och jag fick även ett sms ifrån varje köpare hur ungen mådde och bilder osv efter köpet. Så självklart finns det seriösa köpare på blocket 🙂 Men tyckte Jennie's ( #1 ) kommentar var bra, '' man får sålla ut nötterna ur påsen ''😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[evilewa]
2014-04-17 21:37
#9

Jag får mer seriösa köpare på blocket än här tex. När jag annonserar på blocket får jag utförliga brev om hur de som köpare resonerar kring att skaffa djur. Många sållas bort när jag svarar, men merparten slutar i ett köp och en långvarig relation. Många av mina köpare har återkommit och köpt flera djur :-) Som sagt, här på iFokus, har jag inte fått någon seriös köpare…

[hamster-expert]
2014-04-18 17:51
#10

#9 Jo jag ;)

[evilewa]
2014-04-21 18:58
#11

#10 exakt :-)

Upp till toppen
Annons: