Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1469 ggr
Dvärgvädur
2014-03-31 16:57

Minneslund och grattisstund

Denna tråden är till för att hedra och välkomna nya medlemmar i er hamsterfamilj. Om ni t.e.x har en hamster som har gått bort och vill hedra den så skriv minneslund och en valfri text eller om ni vill skriva något annat, kanske fakta? Vad vet jag, i alla fall är det fritt fram att dela med sig av det. 

Eller har ni kanske en liten ny familjemedlem? Skriv då grattisstund. Samma sak gäller även här. 

Ni får hjälpa till att välkomna och sörja varandras hamstrar! 

Låt skrivandet flöda 😃

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Dvärgvädur
2014-03-31 17:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

- Minneslund -

Jag vill hedra min lille Minibus som gick bort förra året ❤️ 

Min allra första lilla hamster någonsin, en agouti hybrid.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

fuzzie
2014-03-31 17:03
#2

Nämen så söt! Och jättebra trådar som kom upp på en gång 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Dvärgvädur
2014-03-31 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

- Minneslund -

Shadow måste också bli hedrad. Min andra hamster, även han var hybrid. Han gick bort denna månaden, den 9:onde. Han fick somna in pga tumör i både ena kindpåsen, nosen och magen 😕

Bilden är från när han hämtades.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Kimmey
2014-04-01 11:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Minneslund

Jag vill hedra mina fyra roborovskitjejer, som alla satt djupa spår i hjärtat.
Shima & Kokos var mina allra första hamstrar och jag tog över tjejerna från en familj som tröttnat och det halvåret dom gav oss var fyllt av massa kärlek. Shima hade problem med balansen och ryggen så efter ett halvår så kände jag att det inte var ett värdigt liv hon levde, så hon fick somna in. Det sista hon gjorde innan hon flög till himlen var att vifta på öronen. Två veckor efter bestämde sig Kokos för att följa med Shima.
Mimmi & Luna var två systrar som började bråka och därefter fick bo själva, det fanns inget bättre än att få komma ut och springa i bollen och äta maskar. Mimmi blev trött och hängig dagen innan julafton, när jag skulle gå och lägga mig så låg hon bara i buren och försökte andas. Hennes organ hade då slutat fungera och hon dog i min hand när vi satt i bilen påväg till Veterinären för att få slut på hennes lidande. I början av Mars märkte jag att Lunas mage svullnat upp och bestämde mig för att kolla upp detta, då upptäcktes en vindruvestor tumör i buken, så även hon fick somna in.

Jag kommer aldrig glömma dessa fina tjejer och jag älskar dom fortfarande så himla mycket.

[etsan]
2014-04-01 13:39
#5

Jag tänker på alla hamstrar däruppe som ni skrivit om i tråden och är säker på att de har det underbart på andra sidan regnbågsbron.

Kimmey
2014-04-01 13:42
#6

#5 Ja, det tror jag också att dom har. Springer omkring där och busar och har sig :)

Annons:
[etsan]
2014-04-01 13:44
#7

#6 tänk om alla hamstrar tillsammans är där! Då kanske alla våra avlidna hamstrar leker med varandra just nu :)

Kimmey
2014-04-01 13:48
#8

#6 Ja, jag tror att alla hamstrar som inte finns kvar i jordelivet finns där uppe och lekar med varandra :) Busar, leker, sover och äter ihop! :)

Lingtardo
2014-04-01 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Minneslund

Min fina lilla Snowie-Cocaine, hon för lite mer än en vecka sedan och lämnade efter sig 4 små söta bebisar när de va 3 veckor. Hon gick bort väldigt hastigt bara 5 månader. Hon kommer alltid förbli min lilla bebis.

Kimmey
2014-04-01 14:52
#10

Åh så tråkigt, söt var hon iallafall!

BaltizSimbaLukas
2015-11-24 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

-Minneslund-

Våran fina, lugna lilla hamster Edison gick bort idag 24/11-2014🌛 Storgråter Han var världens gosigaste, finaste och underbaraste! Han var så tam så han gick upp i handen om man satte ner den framför honom och han kunde somna i knät.HjärtaGråterHan älskade att bli klappad och kunde några trix.

Han blev bara 3 månader och 16 dagar men han var en älskad familjemedlem! Vi tror att han hade någon sjukdom, för han blev bara tröttare och tröttare och igår somnade han mitt på golvet.🌛❤️ Han var också döv sedan födseln, eller hade iallafall sämre hörsel för han reagerade inte alls på ljud.HjärtaVi upptäckte det när jag skulle ta upp honom idag, han låg i röret och såg ut som att han sov, men när jag skulle ta upp honom så var han helt stel och kall.StorgråterHan fick iallafall somna in på ett av sina favoritställen.❤️Jag började gråta, min ena lillebror stängde in sig på sitt rum och han andra satt bara på golvet och stirrade tomt framför sig.😭

Min pappa fyller dessutom år idag och min förra hamster Arthur dog på julafton. Jag gillar inte den 24 så mycket längre, och jag kommer alltid att minnas de här dagarna med väldigt blandade känslor.😭❤️

R.I.P. Edison, nu bor du i hamsterhimlen med så mycket nötter du vill ha.🌈☀️ Hälsa Arthur från oss!Hjärta

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

91Marran
2015-11-27 12:51
#12

Minneslund Timotej dog natten till igår. Hon var både för liten och för gammal för vård enligt Läckeby. Hon dog endast ca: 5 månader gammal, troligtvis yngre. Tråkigt då jag bara han ha henne lite mer än en vecka. Men hon finns i mitt hjärta. <

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: