Annons:
Etikett05-minneslunden
Läst 1515 ggr
liendea
12/9/13, 11:00 PM

vet någon vad som hände med min Doris?

I lördags natt när jag kom hem från ett julbord hittade jag min lilla Doris helt ihopkurad i sin bur och hon var alldeles kladdig. Jag tog ut henne och var väldigt trött och rörde sig knappt. Hon lade sig ibland på sidan och låg helt stilla men andades normalt. Ibland satte hon sig och tvättade sig lite men hon verkade bli tröttare och tröttare. Jag gav henne vatten som hon slickade från mitt finger. Hon var några dagar över två år så jag vet att hon var gammal men det verkade inte vara någon rofylld insomning på gång. Förstod inte vad kletet kom ifrån. Det var runt munnen och hela magen och luktade lite var. Hon gjorde inga konstiga ljud å såg aldrig nör vätskan kom ur munnen. Kan hon ha kräkts? Har förstått att det är ovanligt att hamstrar kräks så hon måste mått dåligt. Jag for till bagarmossens akutdjursjukhus men där kunde dom inte så mycket om smådjur. Men vem som helst kunde se att Doris mådde väldigt dåligt. Skulle hon kunna återhämta sig? Led hon? Vad var felet? I bilen påväg dit satt hon helt stilla i min hand hela tiden. Det var som om hon sov . Hos veterinären låg hon i min hand på sidan helatiden och reste sig inte. Men andningen saktade inte in. Pulsen och andningen var normala. Tillslut beslöt vi oss för att hjälpa henne att somna in. Veterinären tyckte att jag tog rätt beslut. Men jag kan inte sluta fundera på om hon bara hade råkat ut för något som skulle kunna hjälpas med antibiotika eller med tiden? Är det någon som känner igen detta ? Var det åldern som visade sig eller var hon sjuk? Snälla skulle vara så otroligt skönt å få en förklaring om något vet vad som var fel?

Annons:
Anna4077
12/9/13, 11:14 PM
#1

Vad jobbigt :( jag har ingen aning men tycker utifrån den informationen du hade så gjorde du rätt. Jag hade gjort samma sak som du. Det är fruktansvärt jobbigt men tyvärr priset vi får betala för deras kärlek :( beklagar verkligen. Kramar till dig från mig, Roffe och Max.

Anna och taxen Max

PetQueen
12/11/13, 9:40 AM
#2

Det här har också hänt mig, tyvärr :( min lilla vintervita Maja ungefär 1 år och 10 månader. Jag hittade lite klet på magen och lite runt munnen. Hon låg på sidan och småtvättade sig lite svagt. Jag gav henne vatten och försökte mata henne, men hon ville bara ha vattnet. Jag bestämde mig för att åka till vet men precis när jag skulle lägga in henne i transportväskan. Var hon alldeles livlös.. Usch ja. Förlåt att jag inte kan svara på va det var för något men jag ville säga att jag varit med om samma sak. Du gjorde iallafall helt rätt att hjälpa henne hoppa över till regnbågsbron. Jag beklagar och R.I.P Doris!

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

[evilewa]
12/11/13, 12:04 PM
#3

Stackars Doris, men du gjorde helt rätt!

Upp till toppen
Annons: