Annons:
Etikett06-djurskyddsfrågor
Läst 1445 ggr
OskarJ
5/30/12, 3:26 PM

ensam dvärghamster.

hej nu är det så att min klasskompis har fått en dvärghamster av sin mammas kompis och vad jag har läst mig till så är dom flockdjur? iallafall jag sa det till han att han borde skaffa en kompis till honom men då blir bara han och mina kompisar arga för att jag lägger mig i. men jag vill ju bara djurets bästa så vad ska jag säga till honom? och dom har en miniduna är det bra?

Annons:
mandyosv
5/30/12, 3:28 PM
#1

Säg bara snällt till honom att bli medlem på denna roliga sida, så kan folk säga till honom :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

OskarJ
5/30/12, 3:37 PM
#2

ja jag har försökt men det låter typ såhär "nä jag orkar inte läsa varför måste du lägga dig i sen kommer dom andra och säger du kan ingen ting så tyst" men jag har läst på jag har gerbiler och sånt så det är hopplöst :(

lisabengtsson
5/30/12, 6:49 PM
#3

skriv ut en sida där de står att de ska leva i flockdjur, jordbruksverket har en sida där de står att man ska ha minst TVÅ. :) va är de för sorts dvärghamster han har?? Lycka till & ge inte upp:D

Therese.G
5/30/12, 8:15 PM
#4

Alla dvärghamstrar (utan kinesiska) ska leva två och två, det är det faktiskt lag på. Undantag finns då man har provat att ha hamstern med andra men det inte har fungerat alls.

Miniduna fungerar utmärkt. Bara se till att hamstern får tillräckligt med aktiviteter osv.

- Therese

lisabengtsson
5/30/12, 8:57 PM
#5

de va därför jag fråga vilken sorts dvärghamster för är de kinesisk så är de ju okej att den är själv men annars så ska de vara två & två :)

OskarJ
5/30/12, 9:26 PM
#6

sibirisk eller rysk tror jag.

Annons:
lisabengtsson
5/30/12, 9:41 PM
#7

okej då ska dvärgisen inte vara själv… men prova de jag skrev att skriv ut en lapp där de står bevisat att man SKA ha 2 dvärghamstrar. om du vill alltså.

OskarJ
5/31/12, 3:32 PM
#8

ja jag kan testa :)

Upp till toppen
Annons: